Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 23 2018, 0:13 Předmět:
Trošku jsem surfoval po TyTrubko, a ejhle co nevidím.
https://youtu.be/zCGC8oTnTY0 - někdo by řek vobyčejnej sestřih několika skupinovejch seskoků. Ale přestaňte koukat na parapučisty a pozorně sledujte co dělá těsně po jejich opuštění letadla pilot tohohle nosiče - je jím klasickej L-410 UVP z Kunovickýho Letu, ale jak ten flígr s ním mává, to stojí za zkouknutí ... vykopne směrovku, stáhne plyn, udělá půlsouvrat doleva, postaví milýho turbíka na čenich a střemhlav jde dolů s vytaženým podvozkem a klapkama (aby nepřekročil povolenou rychlost při sestupu a při vybírání pak i povolený géčka) jak hozená cihla ... Ten chlap rozhodně umí a hodně umí i to éro - někdo by řek "no jo, to je nějakej vrtulák támhle odkudsi z Evropy..." _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: so červen 23 2018, 2:19 Předmět:
..joo hezký příspěvek, ale co nechápeš na tom že Avgas se musí šetřit, ať to stojí co to stojí!
Nastoupáš to s tou partou "vzduchem chlazených hlav" nahoru a pak rychle dolů na základnu pro další partu.
..asi ňákej acrobat, je fakt, že se stim moc nesere, ...chudák to éro. _________________ píďa
Naposledy upravil pida_m dne so červen 23 2018, 3:07, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 23 2018, 3:04 Předmět:
Právě to, jak mašinu honí jako nějakej bombarďák, div že ji nerve dolů bez těch klapek a na plnej plyn ...
Jinak právě Turbolet byl a je u těchhle jak píšeš "air-cooled heads" hodně oblíbenej - protože byl navrhovanej pro službu v Rusku včetně toho, že už bylo jasně předurčený možný použití jako lehkej výsadkovej v armádě - jak naše armáda, tak dederóni a feferóni (NDR & MLR) ho tak používali. Tudíž zodolněná konstrukce se zavedenejma bezpečnostníma rezervama v násobcích, motory schopný při "vyndání zarážeček" urvat i přetížený éro do vzduchu a celková mechanizace křídla umožňující všecky tyhlety ftákoviny včetně nejnižších prvků akrobacie (sudovej výkrut, právě ten v klipu předváděnej půlsouvrat a podobný obraty), který "civilní" éro vůbec umět nemusí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: so červen 23 2018, 3:20 Předmět:
předešlé disputace /i když plodné -(mami promiň)/ calls from EKKAR sem smazal, neb nikdy sem v letadle neseděl a elektřtiny se taky bojím. _________________ píďa
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: so červen 23 2018, 4:43 Předmět:
@EKKAR: v dnešní době již moc lidí v CR neopadá, neb je to drahé, jen kluci z Klatov /v těh dvou pronajatých obludách registrovaných v Rakousko a pánové z Mostu /ty maj na tom doposud asi stále tu reg. v US/.
Nevím jak Pánové z Příbrami s tou AN2 si přividělávají možná je tahaj nahoru taky.
Ale že by si někdo pronajmul L410 na padání v CR to asi /krom armády/ za ty babky nedá. _________________ píďa
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 23 2018, 9:56 Předmět:
To nalinkovaný video je z Velký Země Neomezenejch Možností - takže asi víš, jak tam k tomu přistupujou. A u nás skutečně měla paragánskou úpravu Turbíka jen armáda - a to tuším ještě ČSLA, po rozdělení na AČR a ASR už hopsalové skáčou jedině z anduly nebo z předražený Casy. Jinak samozřejmě Rusko za všech historickejch podob, dederóni, feferóni a taky asi i Pšonci - i když u těch si nejsem moc jistej, oni byli v tomhle vždycky hooodně na hraně a rádi se nacionalisticky stavěli na zadní - viz TS-11 Iskra vs. L-29 Delfín + L-39Albatros, nikdy ty český éra nevzali na milost i když je jinak kupoval doslova celej svět a radši si lítali na svým šráku obšlehnutým od starýho Jakovleva ...
Někde jsem čet rozhovor s ing. Janem Vlčkem, kterej pod vedením ing. Rubliče v podstatě nakreslil Delfína a pak jako šéfkonstruktér spáchal i Albíka. A v tom rozhovoru byla zastrčená zmínka, jak tenkrát probíhala soutěž o univerzální cvičný éro pro Varšavskou smlouvu - zorganizovalo ji v roce 1961 Rusko v Moninu, samozřejmě jako největší budoucí odběratel - a taky tam mělo svýho účastníka Jak-30. Pšonci poslali PZL TS-11 Iskra a podle Vlčka se tenkrát spoléhali na to, že jako jediný měli už od prototypu do éra uvažovanou zástavbu leteckýho kanónu NR-23, což jim mělo zaručit úspěch u militantních ruskejch armádních kruhů. Jenže na co zapomněli, byla ovladatelnost éra při vzletu a přistání - Iskra vyžadovala rychlosti podobný jako bojový stíhačky a k samotnýmu elementárnímu výcviku na proudový éra se moc nehodila, i když byla rychlá a ve vzduchu obratná. V soutěžní komisi měl velký slovo tehdejší šéfkonstruktér podniku MiG Arťom Mikojan a ten vysloveně osobně doporučil na základě letovejch vlastností a chování éra k pilotovi vybrat jako vítěze soutěže do tý doby naprosto neznámej československej typ L-29 (konstrukce 1955-58, do služby zařazenej 1963; TS-11 Iskra konstrukce 1957-60, do služby v roce 1964, Jak-30 konstrukce 1955-60, do série se nedostal), tenkrát ještě nepojmenovanej - protože právě pojmenování "Delfín" bylo odsouhlasený na týhle soutěži v Moninu ... A co se moc neví, Vlček tam na férovku řek, že Mikojanovo doporučení nechat vyhrát L-29 bylo udělaný na truc Jakovlevovi, protože to byl ve vojensko-průmyslový oblasti nezanedbatelnej konkurent Mikojanova "impéria" a získáním kontraktu na výrobu cvičnýho éra pro východní polovinu světa by si značně polepšil - přitom Jak-30 byl právě s výjimkou chování v malejch rychlostech a na hranici přetažení lepší než L-29... Z toho vidíš, jak si už tenkrát někteří papaláši uměli zajistit lepší podmínky než jiní, i když to znamenalo nechat v něčem vyhrát klidně i "innostránce" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: so červen 23 2018, 14:01 Předmět:
Teď mi táta povídal že v CR lítaj dvě L-410 s úpravou pro padání.
Obě maj Slovenskou imatrikulaci /OM-JUM Dubnica air/ a provozujou ji Brňáci a druhá OM-SAB je ta co sní praštili o RWY v Příbrami když zapoměli vytáhnout podvozek.
http://www.uzpln.cz/pdf/5gJbDrDk.pdf
Tady ve Varech se už dávno nepadá a ani to nepamatuju když mně rodiče tahali v kočáru po LKKV. Ale historek jsem slyšel hodně /vytahování paragána z nedalekého rybníka, sundavání holky z břízy letištníma hasičema..../.
A ani už tu není ta AN2 co z ní chcal olej tak, že na apronu /v tý době ještě tráva/ vždy stálo jedno lítáníchtěcí kuře s kýblem aby ho hned po zastavení pověsilo na háček pod motorem. To nebylo kvůli ekologii, ale ten oil se tam pak nalil zpátky.
A nějakmi to ani neláká, to spíše mi v poslední době láká na acrobatics Jirka D. a Petr K. Zatím jsem to zkoušel z Decathlonem /jako žák/ a dobrý -3G a +5G dávám v pohodě. //Ještě že sem nechodí mamka//.
Přeci jen nám Pánbůh nadělil éra abychom v nich lítali a ne z nich padali.
Ta zaverecna sprava o vysetrovani nehody nema chybu, 0 ludi zabitych, 0 tazko zranenych, 0 lahko zranenych/nezranenych, takze to bolo bezpilotne lietadlo? Nebol to USA dron, ktory zabludil? Inak to divne a nelogicke pouzivanie anglickych slov ci skratiek v kazdom z tvojich prispevkov je nejaka mozgova porucha, alebo iba pokus byt really cool?
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: ne červen 24 2018, 1:32 Předmět:
@PeteBurns: ta zpráva je úřední dokument ÚZPLN, >> Státní Ústav pro Odborné Technické Zjišťování Příčin Leteckých Nehod.
Číslo jednací:535/04/ZZ
Pokud v tomto dokumentu nechápeš obsah tabulky nadepsané v odstavci:"1.2 Zranění osob" tak si asi nemáme o čem dále povídat.
ADD2: "nelogicke pouzivanie anglickych slov ci skratiek v kazdom z tvojich prispevkov je nejaka mozgova porucha, alebo iba pokus byt really cool?": ano je to směska odvozená z mnou odsmazaných typických USzkratek, letecké frazeo a slangových výrazů ze školy..
Omlouvám se, pokud Tě to uráží a slibuji, že se polepším.
thanks regard. _________________ píďa
Naposledy upravil pida_m dne ne červen 24 2018, 4:02, celkově upraveno 4 krát.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5301 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: ne červen 24 2018, 9:03 Předmět:
Zdá sa mi to, alebo to tu už cca stranu naspäť nieje vtipné? Chcelo by to prečistiť. _________________ Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Když už se píše o lítání.
Nedávno jsem se po delší době zašel podívat do leteckého muzea v Kbelích, je tam otevřený nový hangár (nevím odkdy, když jsem se tam byl podívat před několika lety, tak se tam ještě nemohlo) a je tam k vidění i TS-11.
U nás se taky skákalo z L-410, myslím z toho co pak havaroval na Slovensku
https://www.aeroweb.cz/clanky/4944-lnvu-dosetril-lonskou-kolizi-dvou-l-410
pak jsem na letišti viděl i tohle éro, jestli se skákalo i z něj, nevím.
http://www.pilotinfo.cz/wp-content/uploads/2016/10/Let-L-410-FG.jpg
Teď už nějakou dobu tu vrčí akorát andula.
........Moc to po sobje nečtu ,ale snažím se česky. Grammar ani sloh mi moc nejdou, těžím z toho že hodně čtu český knihy. Sem obyčejnej českej kluk, kterej občas bydlí jinde.
TO ALL> opravdu nemám žádný www.stránky ani FB, Twitter... účet. V případě že tady mám plnou schránku, tak na pida-m@gmx.us
děkuji.
Aha, chapem, takze to predsa len vyzera na kombinaciu mozgovej poruchy a nutkaniu byt za kazdu cenu nieco viac a upozornovat na seba - len preto, ze zije v USA? To je akoze nieco viac, ci dokonca zasluzne? Ocividne je jeho cestina uplne jasny materinsky jazyk, bezproblemova, takze na ospravedlnenie nie je ziadny dovod - ja takisto uz dlhe roky nezijem na SK, ale v UK, USA a Norsku, manzelku mam Venezuelcanku, takze inak ako po anglicky a spanielsky nerozpravam, a napriek tomu nemam potrebu tu trapasit s anglickymi slovami ci skratkami, tym duplom pouzitymi uplne nezmyselne
TJSSN sa nemusi vyhrazat, v auguste idem autom na SK, kludne sa mozem po ceste zastavit a bude mat prilezitost dat mi priucku rucne-strucne Inak nic nove ohladom TJSSN a TJJSN? Uz su svoji?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.