Dnes mi syn po příjezdu z práce oznámil , že mu nejde topení. Po otevření kapoty zjsem zjistil, že nádobka na kapalinu je úplně prázdná. Dolil jsem 2 litry po rysku, ale po nastartování a krátké jízdě opět zmizela a pod autem na pravé straně byla kaluž. Kudy kapalina utíká jsem zatím pro tmu dnes již nezjistil, ale napadá mne, zda i po úniku těch zhruba 2 litrů tam zbytek (4 litry?) nezůstane a ten již nevyteče -abych mohl dojet do nejbližší opravny. Jak ten chladicí okruh vlastně funguje, je to stejné jako u všech aut - tzn, že při studeném motoru běží čerpadlo "naprázdno" ale topení funguje, a po ohřátí otevře termostat okruh přes chladič ? Auto je Opel Astra H.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7881 Bydliště: Brno
Zaslal: so leden 12 2019, 1:44 Předmět:
Pokud jsem to správně očuchal, tak u starých aut (třeba ještě Š120) byl na topení ventil, který buď otevřel, nebo zavřel malý okruh (motor-topení).
U novějších aut je topení furt ohřívané, řídíš jen vzduchovou klapku, která určuje poměr ohřátý/neohřátý vzduch.
Ale únik kapaliny z chladícího okruhu bych řešil primárně příčinu. I kdyby třeba pomocí americké pásky. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so leden 12 2019, 9:46 Předmět:
Prasklá hadice, prasklý plastový nátrubek (příruba) na motoru, prožraný chladič. Je třeba se pod to auto podívat a najít unik. Podle toho jak to rychle teče ven, to bude snadné.
Ty plastové příruby praskají celkem rády, není to neobvyklé.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32240 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 12 2019, 10:41 Předmět:
Určitě, tatík měl něco podobnýho na jedničkový fábuli 1,4MPi 50kW - taky po dolití nic a po startu motoru bleskově (během ujetí cca 250m) expanzka prázdná. On si nejdřív myslel, že je prasklá ta plastová expanzka, ale po osahání barevným pijákovým papírem (kapka jakýkoliv tekutiny udělá výrazně tmavší flek) jsem musel konstatovat, že expanzka ani hadice k ní to nejsou. Pokoušel jsem se udělat pohledovou diagnózu, ale pod ten velkoplošnej dekl na motoru jsem se dobejvat nechtěl - předběžně jsem to otipoval na vystřelenou ucpávku na hřídeli vodní pumpy nebo prasklou výtlačnou hadici. Auto šlo vzápětí do servisu, kde rovnou vyměnili celou vodní pumpu - u fábule i s pravým závěsem motoru a silentblokem, který jsou integrální součástí tý vodní pumpy. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 869 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: ne leden 13 2019, 9:50 Předmět:
Tady ti už poradili, ale být tebou, tak si na tom motoru zjistím, kolik mají rozvody naběháno a tu pumpu udělat s nimi. Nikde neuvádíš kód motoru (já mám Z19DT), ale ona ta vodní pumpa většinou vydrží od výměny k výměně rozvodů, což je třeba u některého motoru pro "háčkovou" Astru 60 nebo 120 kkm či deset let. Aby tě po vodní pumpě "nepřekvapily rozvody v podobě prasklého řemenu...
Naposledy upravil vasekpetr1 dne čt září 26 2019, 15:43, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1381 Bydliště: na vejminku
Zaslal: ne leden 13 2019, 10:57 Předmět:
vasekpetr1 napsal(a):
.... ona ta vodní pumpa většinou vydrží od výměny k výměně rozvodů...
Mě se tedy vodní pumpa poroučela (těsnění) u VW Passat B7 CAYC těsně po 80k km. Mám ho od nova. Na výměnu rozvodů to má vydržet 180k km. Takže teče? Vyměnit. Pastelínou se utěsnit nedá. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2023 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne leden 13 2019, 11:46 Předmět:
vasekpetr1 napsal(a):
Tady ti už poradili, ale být tebou, tak si na tom motoru zjistím, kolik mají rozvody naběháno a tu pumpu udělat s nimi. Nikde neuvádíš kód motoru (já mám Z19DT), ale ona ta vodní pumpa většinou vydrží od výměny k výměně rozvodů, což je třeba u některého motoru pro "háčkovou" Astru 60 nebo 120 kkm či deset let. Aby tě po vodní pumpě "nepřekvapily rozvody v podobě prasklého řemenu...
Rozvody neřeším, protože mám motor Z 14 XEP (řetěz), vodní pumpa je samostatná, s rozvody nesouvisí.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2023 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne únor 03 2019, 15:29 Předmět:
Tak abych to dokončil - byla to skutečně ta vodní pumpa a částečně i podcházející hadici od termostqtu k chladiči. Ale aby to nebylo jednoduché - objednaná nová pumpa podle VINu , roku výroby a typu motoru tam nepasovala, je tam pumpa z G-čka, ale to prý se někdy stává, jelikož řada dílů je zaměnitelná.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.