Zaslal: út duben 30 2019, 17:14 Předmět: Doplnění schéma pro zapojení malotraktoru (Made in Home)
Ahoj chlapy,
potřebujiu poradit se zapojením, tady mám hrubý nákres
https://postimg.cc/QKLMnm0c
mohl by mi to prosím někdo fundovaný pospojovat? Předem moc děkuji.
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1562 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: út duben 30 2019, 22:38 Předmět:
Máš blbě nakreslenej startér. 50ka je vysouvání pastorku. Ta příjde na spínač starteru. Druhej vývod spínače starteru přijde na 15ku na spínací skříňce.
15a na starteru je nesmysl. Má tam bejt 30ka a ta přijde připojit přímo na akumulátor, dostatečně dimenzovaným vodičem.
Autobatéria:
- na kostru.
+ na štartér 30 (nie je zakreslený)
Regulátor:
M na dynamo M
D/61 cez kontrolku dobíjania na dynamo D
B na autobatériu + (cez poistku ?)
kovovú krabičku regulátora na kostru
Spínacia skrinka:
30 na autobatériu + (cez poistku ?)
15 cez poistku na tlačidlo štart a z neho na štartér 50
(54 brzdové svetlá ?)
(56a diaľkové svetlá ?)
(56b tlmené svetla ?)
(57 spínač parkovacích svetiel ?)
(58 obrysové svetlá ?)
Štartér:
15a na žhavenie
30 (nie je zakreslený) na autobatériu +
50 na tlačidlo štart
kovový kryt na kostru
Dynamo:
M na regulátor M
D cez kontrolku dobíjania na regulátor D/61
kovový kryt na kostru
Žhavenie:
jeden pól na štartér 15a
druhý pól na kostru
Tlačidlo žhavenia:
prelepiť leukoplastom.
Alebo
Žhavenie nezapájať na štartér 15a, ale
+ z autobatérie cez 40 Ampérovú poistku na pomocné 40 Ampérové relé
a z neho na žhavenie.
Tlačidlo žhavenia:
jeden kotakt na spínaciu skrinku 15 (cez poistku) (rovnako ako tlačidlo štart),
druhý kontakt na cievku pomocného relé.
Druhý kontakt cievky pomocného relé na kostru.
---
oprava:
Dobíjanie má byť asi správne tak, ako to nakreslil Sandal, čiže D/61 regulátora na D dynama a zároveň na cez kontrolku dobíjania na spínaciu skrinku 15.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2586 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st květen 01 2019, 6:17 Předmět:
15a bude jen pro benzínový motor který odstavuje předřadný odpor zapalovací cívky.Při nastartovanym motoru je cívka napájena přes rezistor a při startu, kvůli poklesu napětí, je na ni plné napětí baterie. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.