Založen: Nov 21, 2007 Příspěvky: 51 Bydliště: ZH -sk
Zaslal: po květen 06 2019, 8:44 Předmět: tlakovy spinač klimi
Na svojom fiate punto2 mi nezopina spojku klimy
Na diagnostike PO530 poruch tlakoveho spinača
KLima prazdna neni --kratke zatlacenie do ventilu
Takze je bud zly ten tlakovy spinac alebo nedostatocný tlak vklime
Pred tym ako si dam klimu doplnit alebo vymenim ten tlakovy spinac by som ho chcel zmerat.
Ale mam problem vygooglit nejaku schemu toho spinaca
Idu do neho tri vodiče
asi tentoDENSO: DPS09003
THERMOTEC: KTT130009
nevie mi niekdo poradit
Nemám konkrétní zkušenost s diagnostikou Fiat, ale třeby u VW koncernu se ten snímač dá zkontrolovat právě přes tu diagnostiku. Pokud by byl funkční, tak se ten naměřený údaj dá dohledat v bloku měřených hodnot. Pokud je špatný, tak to napíše i v čem je špatný (zkrat na +, zkrat na kostru, nevěrohodný signál = hodnota je příliš vysoká)
Tlakový spínač si sám asi nevyměníš (otevíráš chladivový okruh), stejně to budeš muset odvézt do servisu. Měřící soupravu na klimy asi doma nemáš, a o tom tlakovým snímači nejspíš taky nic nevíš - jak funguje a co poskytuje na výstupu, že by ses na něj napojil měřákem a zkontroloval jestli nekecá. (nebo jestli je to jen spínač, co při poklesu pod nastavený tlak vypne a tím zablokuje chod) Takže jsi odkázanej pouze na výstup diagnostiky a na údaje z manometrů plnící soupravy.
Snímač je většinou od systému odělený.
Jo a ještě chyba nemusí být v čidle, ale v drátech mezi ním a ŘJ, případně samotné ŘJ (ale to není moc pravděpodobné).
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: po květen 06 2019, 10:51 Předmět:
Pravděpodobně bude senzor napájený 5V, další pin je GND a zbývající analogový signál odpovídající tlaku. Změř, kde je 5V, kde zem a kolik je na zbývajícím vodiči. Pokud bude hodnota na zbývající vodiči blízká zemi, nebo napájecímu napětí, je asi blízko okraje dynamického rozsahu odpovídajícímu nízkému tlaku. Zkus udělat ze dvou rezistorů třeba 10+10KΩ dělič, zastrčit je do konektoru místo čidla a zkus pustit klimu. Pokud se sepne spojka kompresoru, tak to hned vypni a máš jasno s nízkým tlakem. Je to nejpravděpodobnější závada a ťuknutí do plnícího ventilku, že to upšoukne, nic neznamená, zbytek tlaku tam téměř vždy nějaký je, pokud tedy není v systému díra, jak vrata. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Nov 21, 2007 Příspěvky: 51 Bydliště: ZH -sk
Zaslal: po květen 06 2019, 11:44 Předmět:
1--Snimac asi nebude od systemu oddeleny ked o nom riadiaca jednotka vie.
2-- u vacsiny aut vraj tlakovy spinac vymenit ide-byva tam vraj gulicovy ventil
A specialne dakujem Zakymu za jeho odpoved
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út květen 07 2019, 10:29 Předmět:
Je tam zpětný ventil na trubce, vyšroubuješ snímač a během toho se ventil zavře. Když ho šroubuješ zpět, tak takový malý čulibrk v tom snímači ten ventilek otevře. Je to jak ventilek na pneumatice.
Klasická klima má dva snímače - obyč tlakový na nízkotlakém okruhu (pokud je nízký tlak chladiva vůbec, tak se kompresor nedá zapnout). A pak je tam trinární presostat. Prvně zapne ventilátor kondenzátoru při zvýšení tlaku chladiva ve vysokotlakém okruhu nad tuším 10bar. Následně pokud tlak vyleze nad cca 20bar tak sepne ventilátor na druhou, vyšší rychlost a poslední stav je tlak nad cca 30bar - to vypne kompresor a čeká se než tlak opět klesne aby ho zapnul.
To je taková ta klasika se zahnojeným kondenzátorem v létě a ještě když má dole uhnitou třetinu lamel - klima pořád cykluje, vyp zap vyp zap. Chladivo se mizerně chladí a tlak je příliš vysoký.
Jak to mají moderní klimatizace kde je plynule stavitelný výstupní tlak na stáloběžném kompresoru už nevím.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.