Zaslal: so listopad 18 2006, 12:28 Předmět: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989
Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstřikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové čerpadlo v nádrži.
Prosím o radu. Fiátek jezdil dobře až do té doby než praskl rozvodový řemen, no prostě potkalo se to. Je to moje chyba údržbou. Po výměně řemene a dvou ventilů, a myslím si že jsem ho nastavil na rozvodech dobře (vše na ryskách).
A teď ta závada. Motor běží při volnoběžných otáčkách dobře, ale když se rozjíždím cuká tak, že to vypadá že jsem nováček v autoškole nebo prostě že se neumím rozjet, cuk, cuk, cuk. Když přidám při rozjezdu plný plyn tak se rozjedu dobře, ale ten přechod, ale hrabe a tak se nedá rozjíždět. Legrace na křižovatce při rozjezdu.
Prosím poraďte co s tím.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so listopad 18 2006, 17:29 Předmět:
Mám to samý u stejnýho auta (mám sportovnější typ SG), taky mi to dělala Fiesta 1.4 z r. 87 (taky jednobod) a Swift 1.4 '94.
Měnil jsem řídicí jednotku a nic!
Ale na to, že to má 189000km za sebou, jede výborně!
Jediný, co mě teď napadlo, je výměna potenciometru. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so listopad 18 2006, 19:34 Předmět:
Jestli má Fiat vracení výfukových plynů (EGR) jako Swift, je třeba zkontrolovat funkci ventilu EGR a těsnost všech hadiček.
Může se stát, že poťák plynu je pootočený (jestli s ním zkusíš hýbat, poznač si jeho původní polohu).
Může to dělat nedostatečný tlak paliva před vstřiky (malý výkon palivového čerpadla třeba v důsledku velkých přechodových odporů v konektorech),
ale taky moc velká přeskoková vzdálenost kontaktů třeba jen na jedné svíčce.
Jo, a změř si odpor zapalovacích kabelů - měl by být asi 5k až 15k/metr. Ale tím myslím i kabel od cívky k rozdělovači.
Jak naměříš přes 50k, cuká to jak vzteklý navíc podle toho, jak se oklepe motor.
Metalgode: kdo dělal Swifta v jedna čtyřce? Nějaký rok ve Swiftech jezdím a tuhle kubaturu jsem ještě nepotkal...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so listopad 18 2006, 19:58 Předmět:
No vidíš, vona to byla 1.3!
Kabely O.K., víčko rozdělovače taktéž, napájení čerpadla a čerpadlo samotný taky, svíčky nový, NGK.
EGR to asi nemá (lepší bude, kdybys mi detailnějc vysvětlil, kde to najdu).
Taky mi prask rozvoďák, ale písty s ventilama se nepotkaly (v pístech jsou prohlubně, který kontaktu ventil-píst zamezej), po výměně seřízeno strobáčem.
Hadičky nový, starý netěsnily, ale furt beze změny.
Ještě mě napadlo, že by to mohlo bejt snímačem podtlaku v hliníkový, žebrovaný krabici s nápisem DIGIPLEX2.
Mě to při rozjezdu nedělá cuk-cuk-cuk, ale z ničeho nic to chcípne a hned zase naskočí.
Jak je vůbec zapojenej chlastmetr (ekonoměr)? _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Mam Peugeot 205 1,1 benzin, 1bod vstrek. Jedneho dna zacal cukat, dymit na cierno a zbadal som aj vyssiu spotrebu. V servise Bosch mi to diagnostikovali pocas troch dni a zavadu nenasli. Doma som to nakoniec odhalil. Chyba bola v prasknutej membrane podtlakoveho regulatora predzapalu. (na rozdelovaci)
Znackovy servis, napriek vsetkej tej technike, zavadu nevedel najst. Pritom stacilo pouzit staru klasiku - stroboskopicku lampu.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne listopad 19 2006, 2:04 Předmět:
No jo, jenže my tam ten podtlakáč na rozdělovači nemáme! _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne listopad 19 2006, 11:34 Předmět:
EGR, tedy recirkulace výfukových plynů, se najde podle toho, že před katalyzátorem je odbočená z výfukového potrubí hadička přes soustavu ventilů (modulátor) zpět do sacího potrubí.
Slouží ke zmenšení emisí NOx ve výfukových zplodinách.
Funguje v rozsahu teplot chladicí kapaliny 50° - 100°C. Jeho funkce se blokuje při otáčkách pod 1000/min, při vysokém zatížení motoru a pokud se vstřik tváří jako sytič.
Napřed bych ale zkusil ohřát motor na asi tak 80°, pak odpojit baterku a na půl minuty zapnout světla nebo aspoň šlápnout na brzdu (prostě vybít i kondenzátory v ECM), aby se vyresetovala paměť poruch.
Pak baterku zase připoj, nastartuj, a jeď nějakých 15km. To by mělo stačit, aby si ECM poukládala nejnutnější data o režimech motoru.
Jestli ani to nepomůže, bude to na kompletní diagnostiku.
Nebo aspoň na zkušeného automechanika, který podle chování motoru třeba řekne, že sákne voda do válců - a my se tu snažíme zbytečně. Nakonec i to by mohla být příčina - hlavu jsi přece měl sundanou...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne listopad 19 2006, 15:15 Předmět:
EGR to na 100% nemá.
Ještě teda vyměním těsnění pod hlavou (Vendo, Ty to zkus taky) a uvidí se! _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Já myslel že se to puužívá jen u turbo dieselu tak jsem byl prekvapeny. Punto ho nemá. citroen xara taky ne a babie myslim ze tez ne ale nevim to jiste. U tech TD je to vetsinou ovladano podtlakem
Jinak to ze nechce jet v nizkych otackach muze byt malou kompresí. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 01, 2004 Příspěvky: 1194 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: po listopad 20 2006, 8:54 Předmět: Re: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989
vendasnb napsal(a):
Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstřikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové čerpadlo v nádrži.
Prosím o radu. Fiátek jezdil dobře až do té doby než praskl rozvodový řemen, no prostě potkalo se to. Je to moje chyba údržbou. Po výměně řemene a dvou ventilů, a myslím si že jsem ho nastavil na rozvodech dobře (vše na ryskách).
A teď ta závada. Motor běží při volnoběžných otáčkách dobře, ale když se rozjíždím cuká tak, že to vypadá že jsem nováček v autoškole nebo prostě že se neumím rozjet, cuk, cuk, cuk. Když přidám při rozjezdu plný plyn tak se rozjedu dobře, ale ten přechod, ale hrabe a tak se nedá rozjíždět. Legrace na křižovatce při rozjezdu.
Prosím poraďte co s tím.
Mal som podobny problem na NISSANe Micra a bol remen posunuty o jeden zub. _________________ Čo neubrzdíš, to neukecáš..
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po listopad 20 2006, 9:25 Předmět: Re: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989
vendasnb napsal(a):
Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstřikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové čerpadlo v nádrži.....
..... Motor běží při volnoběžných otáčkách dobře, ale...
Na Swiftu či Fordu je klidný volnoběh jednou ze známek správně sesynchronizovaných rozvodů, takže po téhle větě mě ani nenapadlo o téhle možnosti uvažovat, ale když se to takhle projevilo u Micry, která by se měla chovat jako Japonec, možné to tedy je třeba i u Fiatů.
Je s tím o něco méně práce, než s výměnou těsnění pod hlavou, tak to ještě jednou překontroluj. O víc zubů tam chyba nebude, to už pak zpravidla nejde natočit.
Obvykle s tím posunem o zub nedrží volnoběh ani o zub dopředu, ani dozadu - pořád zrychluje a ubírá, ale jako bych ho túroval plynem, nebo tluče.
K tomu potkávání: litrový Swift má taky tuhle přednost, prasklý řemen nenatropí normálně žádnou škodu (písty s ventily se nepotkají ani u Kolína), jednatrojka a výše už tuhle výhodu nemají. No, zase mají jiné.
Zaslal: út listopad 21 2006, 18:32 Předmět: Uno 1.5 litru, jednobod, Jetr...
Pane a pánové, já se ptám, a kolik to má najeto? Jestliže nad sto, tak je to jasné. Ale vše se dá nějak utentonovat, nebo ubast...... Můj názor je není rozharašené SW - to je program který byl porušen tím jak se to setkalo? Doporučuji test a pak ty peníze za nic.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt listopad 23 2006, 23:55 Předmět:
Hélé, mám najeto 189.000km a po dálnici jsem s tím udělal maximálku kolem 170km/h!
Volnoběh to má klidnej, řemen je nasazenej přesně.
A fčíl mudruj!!! _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá listopad 24 2006, 6:09 Předmět:
Václave (taky Václave) - kolik takových malých vozů u nás jezdí, aniž by měly natočeno méně, než sto tisíc? Řekl bych, že moc ne.
A potíží s nimi je málo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.