Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 13 2020, 19:57 Předmět:
Jestli to chceš na Hyundai Getz, tak na to stačí zapojení s jedním relátkem a pár tranzistorama nebo operákem, který bude detekovat zvýšení napětí na baterce po nastartování motoru a rozsvítí potkávačky spolu s obrysovkama vpředu i vzadu a číslovkou. Namontuje se to paralelně ke stávajícímu spínači světel, pomocný napětí se přivede "od klíčku" - a vypnutím zapalování se ty světla zase zhasnou. Relé musí bejt automotive typ, s kontaktama dimenzovanýma na 30A a s cívkou na 12V. Jiný denní svícení tam nemáš? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 12, 2005 Příspěvky: 53 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: so červen 13 2020, 20:08 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Jestli to chceš na Hyundai Getz, tak na to stačí zapojení s jedním relátkem a pár tranzistorama nebo operákem, který bude detekovat zvýšení napětí na baterce po nastartování motoru a rozsvítí potkávačky spolu s obrysovkama vpředu i vzadu a číslovkou. Namontuje se to paralelně ke stávajícímu spínači světel, pomocný napětí se přivede "od klíčku" - a vypnutím zapalování se ty světla zase zhasnou. Relé musí bejt automotive typ, s kontaktama dimenzovanýma na 30A a s cívkou na 12V. Jiný denní svícení tam nemáš?
Denní svícení mám, to je ale zapojeno v motorové části a funguje to skvěle.
Ten SE-090 jsem měl zapojen takto:
Vývod č.10 na páčce šel na oranžový a žlutý kablík (vývody u SE-090: 5 a 2).
Oranžový (č.3) šel na vývod č.13 na páčce.
Žlutý (č.1) šel na vývod č.11 a č.12 na páčce.
Ale nastal problém: úplně mě to roztavilo konektor na SE-090.
Zkoušel jsem i to, že je to ovládaný kostrou, takže jsem to zapojil takto:
Místo vývodu č.10 na páčce jsem dal č.13.
Oranžový (č.3) šel na vývod č.10 na páčce.
Žlutý (č.1) šel na vývod č.11 a č.12 na páčce.
Ale nastal problém: SE-090 začal se znovu strašně přehřívat.
Dále jsem měřil napájení na tech vývodech na páčce:
V poloze OFF:
vývod 10: 12V
vývod 11: 12V
vývod 13: 0V
V poloze I (parkovací/obrysové)
vývod 10: 0V
vývod 11: 12V
vývod 13: 0V
V poloze II (potkávací)
vývod 10: 0V
vývod 11: 0V
vývod 13: 0V
Jo a ještě jsem zapomněl napsat, že relátka v SE-090 jsou dimenzovaný při 12V na 25A.
Naposledy upravil gaman dne ne červen 14 2020, 8:48, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 13 2020, 20:51 Předmět:
Tak to buď značkovej ŠUNDÉJ service, nebo jejich klubový webovky. Vypadá to, že máš žárovky spínaný po žluťácku = ukostřením, zatímco společnej přívod je trvale pod napětím ... To už ani žabožrouti nedělají, i oni přešli na rozšířenější systém trvalýho ukostření jedním koncem a zapínání (čehokoliv) přivedením +12V přes spínač ... což platí až na výjimky jako jsou například houkačka nebo zpětný světla (+12V mají přes klíček a zapínají se ukostřením přes spínač). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 12, 2005 Příspěvky: 53 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: so červen 13 2020, 20:58 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Tak to buď značkovej ŠUNDÉJ service, nebo jejich klubový webovky. Vypadá to, že máš žárovky spínaný po žluťácku = ukostřením, zatímco společnej přívod je trvale pod napětím ... To už ani žabožrouti nedělají, i oni přešli na rozšířenější systém trvalýho ukostření jedním koncem a zapínání (čehokoliv) přivedením +12V přes spínač ... což platí až na výjimky jako jsou například houkačka nebo zpětný světla (+12V mají přes klíček a zapínají se ukostřením přes spínač).
jj, na Getz je skoro vše ovládané kostrou.
Je mi, ale divné proč se tak strašně ty vývody u SE-090 přehřívají.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 13 2020, 21:01 Předmět:
Důvodu se říká PŘECHODOVEJ ODPOR. Prostě zoxidovanej kontakt, průtokem proudu se na jeho odporu vytváří teplo. Chce to vyčistit od měděnky a napružit svorky kontaktů. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 12, 2005 Příspěvky: 53 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: so červen 13 2020, 21:09 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Důvodu se říká PŘECHODOVEJ ODPOR. Prostě zoxidovanej kontakt, průtokem proudu se na jeho odporu vytváří teplo. Chce to vyčistit od měděnky a napružit svorky kontaktů.
Jenže to nejde ty relátka jsou naletovaný na tišťáku.
Napadá mě jedině tam dát ještě 2x autorelé a těma teprve spínat ty světla.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.