Zaslal: út září 29 2020, 23:38 Předmět: Oprava motorku stěračů
Zdravím! Nevím, jestli bych to spíš neměl dát do sekce renovace spotřebičů. Případně prosím admina o přesun.
Dotaz: renovuji stěrače autoveterána a chtěl bych slyšet názor nezaujatý a odborný. Mám motorek stěračů, kde jsou tři uhlíky. Původně měly podle všeho 10 mm délku. Teď mají 8 mm. Řekl bych, že v autě byly cca 20 let (je to neurčité, jedná se o díl dlouho skladovaný). Když už to mám rozdělané, doporučíte jejich výměnu nebo to až moc přeháním? Problém při výměně je ten, že jsou vývody uhlíků přivařeny a jeden zalisován do hliníku. Navíc jsou rozměry dost atypické (4x4x10 mm 2x a jednou 5x3x10 mm). Prosím o podnětnou diskuzi. Děkuji.
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 633 Bydliště: Liberec
Zaslal: st září 30 2020, 6:16 Předmět:
Opotřebení uhlíků probíhá nelineárně. Zpočátku je rychlejší z důvovodu zabroušení komutátoru a hlavně z důvodu většího přítlaku, který obrušováním uhlíků klesá. Odhadl bych, že 50% opotřebení uhlíků je tak 20-25% životnosti. Takže bych to neřešil.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18731 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st září 30 2020, 7:11 Předmět:
Ber to tak , že ten motor vydržel desetiletí provozu auta . Kolikže počítáš hodin provozu vozidla za špatných povětrnostních podmínek do budoucna ? Na nic nešahat . Ty motorky jsou stavebnice a jsou zajety v této montážní poloze .
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1776 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st září 30 2020, 10:30 Předmět:
Když to funguje tak to NESPRAVUJ!!!! Tohle je jedna ze základních zásad údržby! A Renda15 popisuje proč to nedělat. Byl jsem 15 let zkušebním technikem NAREXU a plně s ním souhlasím.
Naposledy upravil jardafiala dne st září 30 2020, 11:10, celkově upraveno 1 krát.
Děkuji za Vaše názory a náhledy na vodu záležitost.
Mám doplňující dotaz: ke stěračům je přiřazen ještě tzv. Motor přítlaku, který sestává z malého motorku RS-385PH. Má podtypové označení, které samozřejmě výrobce (zjevně Mabuchi) volně neprodává. Má přidanou ještě řídicí část oproti standardu. Ve výsledku je ten motorek stejný. Vychází asi na 200 bez dopravy. Doporučíte jeho výměnu nebo se mám řídit stejným přístupem jako jste popsali k hlavnímu motorku stěračů, tj. nechat být??
Trochu bych to tu chtěl oživit doplňujícím dotazem: neví prosím někdo, proč jsou tam dva uhlíky stejného rozměru a ten třetí je trochu jiný??? Proč??? Nechápu to... Dva jsou 4x4 a ten třetí je 5x3 mm...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.