Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8136 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: po únor 15 2021, 7:20 Předmět: "neviditelná" autoanténa
Přemýšlím jak fungují antény rádií nových vozů. Jsou to ty ploutve nebo integrované do vyhřívání okna nebo v zrcátku...Jak to chodí? S dnešními SDR sračkami? Nebo už neplatí že nejlepší je pořádná anténa? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
No já to mám ve vyhřívání zadního okna. A měl jsem to tak i na autě z roku 1994. A funguje to dobře. Část toho vyhřívání totiž není vyhřívání (není to spojené) a je to prostě nakreslená anténa. Nevím proč by to mělo být nějak výrazně horší než pár cm proutek na střeše, sám obrazec má přes metr.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1315 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: po únor 15 2021, 8:55 Předmět:
Ja to mam v bocnom okne. Nieje na tom okne ziaden vyhrev iba antena. Funguje normalne, mam prijem aj tam kde viem ze je signal bieda. V plutvičke mam GPS antenu.
Založen: Feb 09, 2017 Příspěvky: 426 Bydliště: Na dohled od Spolany
Zaslal: po únor 15 2021, 16:46 Předmět:
Někde mám ještě vlatnoručně udělané FM rádio, které jsem na přelomu 80. a 90. let používal ve Škodě 105. Anténou byl drát nalepený zevnitř na čelním skle asi 5 cm od vrchu. Fungovalo to docela dobře
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2092 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: čt květen 20 2021, 22:43 Předmět:
V Mondeu (1999) mělo radio Ford 5000 RDS 2 antenní vstupy a také 2 antény - jednak klasický prut nad čelním oknem a pak tu "kreslenou" anténu v zadním okně, přičemž jeden vstup byl podstatně citlivější.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32922 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červenec 24 2021, 8:52 Předmět:
Ne, to se někdy kolem roku 1985 začalo v NDR vyrábět - anténa se zesilovačem v krabičce, nalepitelný samolepkou zevnitř na čelní sklo za zrcátko. Vlastní dipól byly dva samolepicí Alu pásky široký asi 3mm určený k nalepení těsně pod horní okraj skla, kontakt byl v tý krabičce po odšroubování víčka pružinkou. Táta si to přivez z dederónska a bo neuměl nikdy skopčácky ani kváknout, luštění návodu i montáž zbylo na mě. Bylo to inzerovaný jako náhrada antény do kastle, kvůli který se nemusí vrtat díra. Hrálo to perfektně, bohužel necitlivá pracka jeho manželky při mytí okna zevnitř asi po roce měla za následek urvaný ty Alu pásky. Náhrada nebyla, skončilo to přilepením 0.2mm CuL drátu izolepou podél horního okraje okna do stejnýho místa, kde byly předtím ty samolepicí pásky - a spojením oškrábanejch konců drátku s příslušným bodem na DPS toho zesilovače. Hrálo to stejně jako s tou Alu páskou, běžný československý a český rádia od Hvězdy na 270kHz přes SV až po pozdější CCIR FM. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tohle je jiná verze, vypadá to stejně jako vyhřívání okna, jsou to dvě L čáry odspodu od palubky až za zrcátko. V dolní části okna to má přechod z okna na kabel a průchodku palubkou. Je to originál, údajně výbava na přání. Auto je z roku 1987.
no já třeba na vozidle Citroen C5 facelift mám rádioanténu nalepenou na okně z kterého je zapojen jeden drátek který končí v krabičce pod oknem a dále je přes Fakra konektor veden dopředu až do autorádia RT3. Jelikož jsem ale dělal upgrade a přešel jsem z rádia RT3 ( originál vestavěné v autě) na autorádio RNEG, musel jsem udělat komplet "tunning" propojení antén tedy nové vedení antín, samotnou gps anténu, která je na střeše a oproti RT3 má toto rádio ( původně instalovaného do vozu Peugeot 407 nebo Citroen C5 X7)na oknech antény rovnou dvě. Tedy na obou zadních oknech má antény, které končí v krabičkách pod okny a vedeny jsou opět Fakra konektory do rádia v palubovce.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.