Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po červenec 05 2021, 17:50 Předmět:
U Bílovic byl zrušenej vojenskej objekt a motorkáři tam dělali srazy. Můj úkol byl něco jim tam zahrát. A měli tam nějakou podobnou potvoru, protože elektrika byla odpojená.
Kdykoliv zaplo chlazení piva, centrála se podtočila a mně zhaslo CD. Nakonec jsme na střídačku hráli a chladili. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po červenec 05 2021, 18:29 Předmět:
To byl Technics SL-PG460 bratru za 6000Kč. Nebyl jaksi stavěnej do polních podmínek v minulém století. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 05 2021, 22:59 Předmět:
Tak hlavně žádná centrála nemá ráda kolísavou zátěž v řádu desítek % jejího výkonu s výkyvem trvajícím půl vteřiny až vteřinu, obzvlášť pokud to je zdroj s bombenfest mechanickým odstředivým regulátorem. A chlazení s kompresorem je přímo ukázkovou zátěží s prudce kolísavým odběrem - stačí mít v autě puštěnou klimu a pozorovat při stání na místě displej ukazující okamžitou spotřebu, jak na něm budou lítat čísla podle toho, jak bude/nebude kompík klimy tlačit. A to je tam přímá mechanická vazba na spalovací motor, řízenej relativně rychlou elektronikou - když si vezmeš obrácenej druh vazby, tj. řídící vazba mechanická a výkonová elektrická, nesmíš se divit, že po náběhu kompresoru začala centrála na několik vteřin koktat a další připojený spotřebiče nějak hlídající napájecí napětí buď napěťově, nebo i kmitočtově z toho vyskákaly radostí z pixly ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 815 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: út červenec 06 2021, 8:52 Předmět:
Joo nedávno jsem byl u známého, že mu nějak blbne domácí centrála. (problém s palivem)
Je to stacionární 2 válec s el. startérem a na zdi je elektronika která hlídá síť a hlídá výstup centrály a připojuje RD při výpadku. Zkusili jsme funkční test, a připojit RD se tý bedně na zdi povedlo až na druhej pokus, při prvním málem zdechla centrála a elektronika zase RD odpojila. Že prej to asi bude dělat to tepelný čerpadlo na střeše. Když jsem viděl domácí rozvaděč za kterej by se nemusela stydět fabrika a domácí servrovnu, tak jsem mu vysvětlil že celej barák nemůže naráz připojit na centrálu, chtělo by to nějaké zpožďovací stykače a některé zbytečné věci vůbec centrálou nekrmit.
Po sepnutí jističe spadlo napětí na pár Voltů. Byl vadný odrušovací kondenzátor TESLA. Vykazoval zkrat mezi vodiči. Provizorní oprava spčívala v jeho vyřazení a překlenutí. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 902 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: po červenec 19 2021, 18:41 Předmět:
palmalsport: Podobného krasavce 6S160 (nevím už jestli s turbem nebo bez) jsme měli v Nymburce ve škole jako nouzový zdroj. Byl ovšem mimo provoz - prý zadřený. Spouštění měl elektrickým startérem ze čtyřech serioparalelně zapojených traktorových baterií.
Pak jeho trochu větší bráška (6S275? - ten mám pocit že měl turbo) byl zase tady v Kovohutích jako nouzový zdroj pro "dojetí výroby" kdyby vypadlo napájení. Ten měl spouštění stlačeným vzduchem, vedle byla obrovská tlaková láhev a vysokotlaký kompresor (cca 20atm).
Bohužel ani jeden jsem neměl možnost vidět v chodu tak tady aspoň je jedno cizí video ze zkoušky chodu jejich ještě většího brášky:
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 01 2021, 15:55 Předmět:
foxrider napsal(a):
palmalsport: Podobného krasavce 6S160 (nevím už jestli s turbem nebo bez) ...
S turbem by měl označení KSxxx (to "K" je jako Kompresor). Celej ten systém označování byl poměrně promakanej, první písmeno "K" označovalo přeplňování, když tam nebylo, byl to motor s atmosférickým plněním, další číslo označovalo počet válců, písmeno "S" byl "stojatej", "V" zas "vidlicovej", "L" "ležatej", nevím jestli existoval nějakej invertní (hlavama válců obrácenej dolů), následující kombinace čísel bylo v mm vyčíslený vrtání válců a poslední skupina písmen označovala přesný určení - PN byl "pohon nouzový", DR byl "drážní" atd. V principu to bylo hodně podobný například Kryšpínovu systému označování hnacích drážních vozidel. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18465 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne srpen 01 2021, 19:40 Předmět:
A jak byl Karle označenej trofejní italskej ponorkovej DR3 z první světový? Co vím, tak ho LGK Göringwerke, a. s. Hradec Králové, (ČKD Plotiště) vyrábělo ještě v druhý půlce 80-tých let. _________________ Jirka
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 902 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: po srpen 02 2021, 16:40 Předmět:
EKKAR: To "K" platilo pro drážní motory. Zde se používaly motory které měly místo K-čka na začátku označení na konci - PN nebo PV (přeplňování nízkotlaké a nebo přeplňování vysokotlaké).
Jsem si vzpomněl že ten v Kovohutích co tam měli jako nouzový zdroj pro napájení pecí aby "nezamrzla" vsádka nebo pro dokončení lisovacího pochodu při lisování polotovarů z rozžhaveného ingotu (tzv."čepu") byl s turbem, a měl označení 6S275PN
Třeba tlačné remorkéry co vozily uhlí do Chvaletic měly dva motory 6L150PV L= lodní motor, DR = drážní motor
Tyto motory vyráběla ŠKODA i ČKD, označení je asi kus z jednoho a kus z druhého podniku.
V ŽOSce jsem o tom měl v šuplíku knížku - "Údržba a opravy československých naftových motorů" kde bylo to označení vysvětleno podrobněji.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.