Ano kompresor je mi jasný, ale třeba u toho druhého provedení s jednou nádobkou to teda znamená že se kapalina protlačuje zespoda nahoru? (to by mi přišlo divné). Nebo proč je přiveden tlak do nádržky která se připojuje hadičkou k odvzdušňováku?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 09 2021, 22:52 Předmět:
Říká ti něco Venturiho efekt? Ten tlakovej vzduch ze zásobníku u kompresoru se vede do dýzy obklopený trubicovým pláštěm - a jeho výtokem z ústí tý dýzy nabere jednak ten stlačenej vzduch rychlost (za cenu poklesu svýho vnitřního tlaku, takže expanduje a ochlazuje se), druhak s sebou začne strhávat vzduch obklopující uvnitř toho pláště tu úzkou dýzu. Vzniká tím podtlak odsávající brzdovku a případný bubliny přes povolenej odvzdušňovák z brzdovýho systému. A aby ta odsátá brzdovka necákala rozprášená všude kolem, je ústí toho podtlakovýho pláště schovaný do nádobky, ze který je vzduch do okolí vypouštěnej labyrintovým prostorem, kterej odlučuje rozprášenou kapalinu - ta tak zvostane v tý nádobce. Dražší sada má navíc ještě nádobku na dodatečnou brzdovku, abys ji nalil, se zavřeným kohoutkem nasadil na zásobník brzdovky v autě a ten kohoutek otevřel - bude se tak do něj automaticky doplňovat to, co na kolech tou druhou odsávací částí ze systému odebereš, je to vlastně náhrada tovární tlakový kartuše s brzdovou kapalinou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 09 2021, 23:35 Předmět:
Prostě je to něco jako bejvával karburátor - tam se o zdroj proudění staraly písty motoru, který přes rozvodem ovládaný ventily nasávaly z vnějšího prostředí přes filtr vzduch do sacího potrubí přes zúžený místo v karburátoru - tam se rychlost proudění vzduchu zvýšila, poklesnul tak vnitřní tlak a z boku vyvedenou dýzou se do proudu vzduchu přisávalo palivo, napumpovaný A/C pumpou do plovákový komory - která slouží jako vyrovnávací nádobka, aby benzín měl pořád stejnej diferenciální tlak. Tady je difuzér upravenej na opačnou funkci - vnitřní tryska rve do proudu okolního vzduchu energii, tím ten vzduch rozhejbává a tím na jednom konci vzniká podtlak. Výfuková strana se musí udělat s co nejmenším odporem proti proudění, aby se nesnižovala účinnost a hezky to sálo ... Jinak na stejným principu pracovaly (mimochodem ještě v tý samý sezóně zakázaný) tzv. "foukaný difuzory" u formulí 1 - výfukový plyny se vedly pod zadek a úzkýma (relativně - aby to zase neucpávalo odtah z motoru) tryskama se vyfukovaly těsně pod příslušně tvarovanou záď. Prudce proudící plyny strhávaly vzduch zpod auta a vytvářely tak pod ním přísavnej efekt - hlavně pod zadní nápravou, takže na ní vznikala vyšší trakce a monopost moh svištět do zatáčky větším kalupem. Když se na to přišlo a FIA to vzápětí zakázala používat, všecky stáje se začaly navzájem sledovat, kdo jede do zatáčky místo brždění a podřazování pod plynem = fouká si pod prdel, aby měl lepší přítlak ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st listopad 10 2021, 2:34 Předmět:
To už dneska nestačí natáhnout na povolenej odvzdušňovák hadičku ponořenou do sklenice s trochou brzdovky, a párkrát prošlápnout pedál? _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3530 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: st listopad 10 2021, 9:35 Předmět:
Jde to i s využitím pumpičkymechanického rozprašovače. Sání propojit hadičkou s odvzdušňovacím šroubkem, povolit a pumpovat. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2607 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st listopad 10 2021, 11:49 Předmět:
MetalGod napsal(a):
To už dneska nestačí natáhnout na povolenej odvzdušňovák hadičku ponořenou do sklenice s trochou brzdovky, a párkrát prošlápnout pedál?
Nestačí. U aut s ABS se někdy musí musí diagnostikou otevírat jednotlivý ventily v ABS pumpě, jinak je to bez šance odvzušnit. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st listopad 10 2021, 13:12 Předmět:
PCmaniac99 napsal(a):
Metal god - Anooooo, jen ti tam chybí zpětný ventilek na té hadičce...
Jako ventilek tam slouží brzdovka ve sklenici - vytlačíš vzduch, ale natáhnout zpátky můžeš jen brzdovku. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Bavíme se o odvzdušnění nebo o výměně kapaliny? Při včasném dolití kapaliny se nic nezavzdušní. Už jsme se tu o tom někde bavili. Zde. Fakt stačí hadička u kola a pomocník. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3530 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: st listopad 10 2021, 15:44 Předmět:
No a problém, který se řeší, je právě s tím pomocníkem.
Tedy jak to udělat sám. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.